خداوند آبهای آینه

 

 

 

از  دا نه های زنجیر  

یکی هم بازوان تو 

طلایی - فولاد سرد 

که بر گردن من 

گاه که در ناهنگام  

می خواستی و میشدی جواهر نایاب  

شیشه  الماس وار 

قطره ای در گوشه چشمان من 

گوهری ناپایدار

و  هرگز نشد زنجیری بلند 

به وقتی / بازوان تو.... بر گردن من 

 

  

---------------------------------------------------------- 

 

 

صاف ... دریایی که  ازچشمت  

موج بار به ساحلی رهنمون 

شور ... جر عه های من 

که غوطه زن گذشتم 

و پوستم آبی نشد 

در گذر از آن همه اقیانوس های آبی رنگ 

 

آن همه غروب های نارنجی 

 که می ایستادم تا نیایی و هیچ 

اگر هم نشد نارنجی و پرتغالی روزگار من 

 باخط خطی های مداد سیاه 

ترا بنویسم ای غروب جادو 

ای سحر انگیز / لیمویی  / ای درخشان نارنجی 

 

 

*********************************************************** 

 

 

بردبار من  

ای زمین سخت  

ای فرساینده بی ناله  

بار آور ساده  

آن گیسو بریده های لخت  

که هیچ شرمشان  نشد 

 تا بپرند و پریدند 

 چون لیوانهای کاعذی در باد 

 با آن کمر باریکشان 

آن استکانهای منحنی 

 که میبردند هوش از سر / واژه  از شعر /  خواب از چشم 

ای بردبار /  چون تو باشم کاش 

 آه  ای زمین سخت 

 

--------------------------------------------------- 

 

 

میانه های خواب هر شبم 

تو کناری مانده ای پنهان 

 و ناگهان می لغزی 

چون یخ میان پهنه دریا 

چون نهنگی میان جزیره ها 

آشوب میکنی میانه ماهی و ماه 

 

بر کرانه ها که دیگر جز ستاره نیست 

میان خوابهایم زانو زده ای 

ترا می خوانم   

و ترا می بوسم 

 ای خداوند آبهای آینه 

 خرامان در آبهای  آبی جزیره ها